Hoi lief leven, ik ben terug

‘Ik loop rond alsof ik zojuist te horen heb gekregen dat ik ongeneeslijk ziek ben. Ik kijk maar neem niks in me op. Alles lijkt als in een waas om me heen te hangen. In diverse winkels begin ik spontaan te huilen. Over 3 maanden kan het gewoon zomaar voorbij zijn.’

Ik besef dat dit heel dramatisch en eng klinkt, zo voelde het enigzins ook voor mij maar het is een positief verhaal. Of een positief einde eigenlijk. En dit was het begin ervan.

Na jaren in de schuldsanering te hebben gezeten is het dan nu eindelijk voorbij. En dit voornamelijk door het feit dat ik zo goed heb gespaard in deze moeizame jaren. Sparen? Ja mensen ik ben best goed met geld maar als om diverse redenen heel je wereld in elkaar stort kan je snel in de financiële problemen belanden.

Het duurde wellicht iets langer dan die drie maanden die me zo’n tien maanden geleden werden ‘beloofd’ maar alsnog een kleine tweeënhalf jaar sneller dan gepland. Nee mensen voor mij ging de na-3-jaar-ben-je-schuldenvrij-regel niet op, don’t ask..

Het waren moeizame jaren, een enkeling weet hoe moeilijk ik het zo nu en dan echt had, waarin ik zelfs heb moeten vechten om überhaupt in de schuldsanering te komen én te blijven want ja ook dat ging alles behalve gemakkelijk en heb ik onderweg de meest idiote dingen meegemaakt. Het verliep nou niet bepaald volgens het boekje zegmaar, ten nadele van mij. Maar ja ik ben veels te eigenwijs om op te geven en godzijdank heb ik een aantal uitermate fijne mensen om me heen die er allemaal op hun eigen manier voor me waren in deze periode, waarvoor bedankt!

Ik heb het gevoel dat het leven stil heeft gestaan, ondanks dat ik wellicht het meest heb geleefd in deze afgelopen 6(!) jaar. Maar Lief Leven, ik ben er weer en we gaan gewoon nóg meer leven! Hoi!!

 

Published by

Eva Boomgaard

Just a crazy bubbly girl with two cats | musicfreak | wannabe athlete | creative mastermind | loving restless soul | love2laugh | WM3 supporter 4 life

Leave a Reply

