Een column….kan ik dat?

‘Wanneer ik hem vragend aankijk legt hij mij lachend uit dat ik al drie kwartier een pleidooi aan het voeren ben op de vraag waarop ik gewoon met een simpele ja of nee had kunnen antwoorden.’

 
Van eigenlijk iedereen die op z’n minst รฉรฉn van mijn verhalen hier heeft gelezen krijg ik niets anders dan positieve reacties. Het leest gemakkelijk weg, het voelt alsof de lezer er daadwerkelijk bij is, het zit vol emotie, het is eerlijk en niet geheel onbelangrijk: er zit humor in.
Ook krijg ik veelal de opmerking, tip, hint, het advies, suggestie of hoe je het ook wilt noemen: je moet hier meer mee doen. Schrijf een boek! Kijk of je een wekelijkse/ maandelijkse column kan schrijven voor een of ander blad!

Ik heb net gegoogled, uit hoeveel woorden bestaat een column doorgaans?

200 tot 500 woorden

Oei, mijn laatste blogpost bestond uit 3299 woorden. Dus nou vraag ik me af: kan ik dat dan wel? Ergens over schrijven zonder er een heel digitaal boekwerk van te maken.
En hoe kies ik nou een pakkend onderwerp? Ik vind het nogal wat, zo’n column.

Maar wellicht ga ik het weleens uittesten. Hier bijvoorbeeld.
Iemand een ideetje voor een leuk onderwerp?

HA! En zo zit ik mooi op de 200 woorden en vind ik mijn eerste stukje รก la column-stylo afgerond.
Zou ik het dan toch kunnen?

(232 woorden met dit laatste stukje erbij overigens)

5e70ecffd09edbf0ce24df7e357a0467_medium

Published by

Eva Boomgaard

Just a crazy bubbly girl with two cats | musicfreak | wannabe athlete | creative mastermind | loving restless soul | love2laugh | WM3 supporter 4 life

Leave a Reply

