Hoi, ik ben een Schorpioen

Hoi ik ben Eva en ik ben een Schorpioen.

There, I said it.

landscape_nrm

Wanneer mijn sterrenbeeld te sprake komt en het feit dus op tafel komt dat ik daadwerkelijk een Schorpioen ben beginnen mijn ogen ongetwijfeld te glunderen.
Oh?
Ja ik ben er namelijk trots op dat ik een Schorpioen ben. De Schorpioen is waarschijnlijk het meest grillige sterrenbeeld van de dierenriem, van het hele stel sterrenbeelden. Goh laat ik dat nou ook zijn.

Schorpioenen zijn sterke mensen met grote persoonlijkenheden.

Typische eigenschappen van een Schorpioen zijn bijvoorbeeld:
-Wilskrachtig en vastberaden
-Intuïtief en emotioneel
-Gepassioneerd en doelgericht
-Charismatisch en stimulerend

Maar ook:
-Wrokkig en jaloers
-Obsessief en compulsief
-Koppig en gesloten

Hiephoipiepeloi laat ik nou echt alle eigenschappen bezitten.

“Mensen met als horoscoop Schorpioen zijn de meest diepzinnige, intense en krachtige persoonlijkheden van de dierenriem. Zelfs als ze kalm en zelfbeheerst overkomen, kolkt er onder de rustige oppervlakte een ziedende emotionele energie. Een Schorpioen is net een vulkaan onder een kalme zeeoppervlakte: je verwacht het niet, maar hij kan elk moment uitbarsten.

Onder de rustige, maar oplettende bedaardheid van het sterrenbeeld Schorpioen schuilt een ingehouden agressie, een immense kracht en magnetische intensiteit. Mensen met als horoscoop Schorpioen hebben een charismatische persoonlijkheid en bij sociale gelegenheden zijn ze aangenaam gezelschap en goede gesprekpartners die hoffelijk en gereserveerd, maar ook erg innemelijk en charmant. Vaak hebben Schorpioenen doordringende ogen die recht door je heen kijken, waar een gesprekspartner zich ontzettend naakt en weerloos kan voelen.

In het dagelijks leven lijken Schorpioenen zich vaak afzijdig te houden van alle drukte. Maar wie een Schorpioen goed kent, weet dat de Schorpioen oplettend en voorzichtig is. Schorpioenen hebben enorm veel zelfdiscipline en weten welke kwaliteiten hen onderscheiden van andere mensen en hoe ze die eigenschappen voor goede of slechte doeleinden kunnen gebruiken. Ze zijn erg volhardend, wilskrachtig en passievol, soms zo erg dat het anderen kan overweldigen. Maar tegelijkertijd zijn ze erg gevoelig en worden ze makkelijk geraakt door hun emoties. Omdat ze zo gevoelig zijn en erg extreem zijn in hun voorkeuren en afkeuren, kunnen ze snel gekwetst of beledigd raken (meestal onterecht) en in woede uitbarsten. Dit uit zich vervolgens in negatieve uitspraken of handelingen, met als gevolg dat ze zich vijanden voor het leven maken. De Schorpioen is bovendien te koppig om een eenmaal geveld oordeel weer te laten varen.

Schorpioenen kunnen vaak niet met collega’s overweg en zijn zelfs geneigd tot botheid. Is de Schorpioen op zijn teentjes getrapt, dan kan hun wraakzuchtigheid zich ook uiten in opzettelijke wreedheid. Ze zijn erg veeleisend en kunnen andermans tekortkomingen maar moeilijk vergeven. En dat terwijl ze zich vaak niet bewust zijn van hun eigen tekortkomingen!

Maar mag een Schorpioen je eenmaal graag, dan heb je een goede vriend. Sommige Schorpioenen hebben de neiging om vrienden te dumpen zodra ze niet meer nuttig zijn, maar een ontwikkelde Schorpioen zal zich hiervan bewust zijn en boven kunnen verheffen.

Gelukkig wordt het sterke redeneringsvermogen van de Schorpioen gebalanceerd door hun voorstellingsvermogen en intuïtie. Dankzij deze geschenken kan de Schorpioen veel dieper dan anderen doordringen tot de kern van allerlei kwesties. Ze hebben meer kans om genieën te worden dan andere sterrentekens. Maar daar staat tegenover dat deze charismatische persoonlijkheden ook snel kunnen afzinken tot corruptheid als ze voor het verkeerde pad kiezen.”

(Bron: http://www.urbanlotus.nl)

 

Alles wat hierboven staat kon ik niet beter verwoorden. Alles maar dan alles is van toepassing bij mij. De meeste mensen bezitten maar een paar eigenschappen die worden beschreven in een beschrijving van een Sterrenbeeld maar ik schijn zo lekker inhalig te zijn om me alles toe te eigenen.
Nou vind ik het dus heerlijk om zo eigenzinnig te zijn, zo ondoorgrondbaar te zijn, een open boek met goed verborgen plot twisten maar er zit dus ook een keerzijde aan.
Als iemand me weet te kwetsen dan kost dat me ontzettend veel moeite om daar overheen te stappen, als ik uberhaupt bereid ben om dat te doen. Zelfs mijn allerbeste vriend(en/in) kan dus zomaar te maken krijgen met mijn ijskoude kant, nou ja ‘zomaar’….niet voor mij. Als je me eenmaal zo hebt gekwetst, kwaad hebt gemaakt of zelfs erger; teleur hebt gesteld dan kan het heel lang duren tot ik dit voor mezelf heb verwerkt. Hoe dat uitpakt zal de tijd dus moeten uitwijzen.
Hiermee kwets ik niet alleen de ander maar vooral mezelf.

Deze bladzijde heb ik ooit eens uit een boek gescheurd en ingelijst, aangezien het zo ontzettend op mij slaat....
Deel van een pagina dat ik ooit eens uit een boek heb gescheurd en ingelijst omdat het zo ontzettend veel op mijn eigen persoonlijkheid slaat.

En dan hebben we nog die ziedende emotionele energie, die ingehouden agressie, immense kracht en magnetische intensiteit die onderhuids kolkt……klinkt vermoeiend he?! Ja dat is het ook. Probeer dat allemaal maar eens in bedwang te houden. Oh en een hoofd dat non-stop praat en nadenkt…..
Gek he dat ik zo vaak zo ontzettend vermoeid ben?!
Mijn vermoeidheid komt dus 9 vd 10 keer voort vanuit het mentale aspect, komt dus haast geen lichamelijke vermoeidheid bij kijken dus nee lieve mensen ‘een paar nachten goed slapen’ helpt dus niet….

Oh ja dan vergeet ik nog een puntje:
Mijn ascendant.

“Ascendant: In iemands geboortehoroscoop zou het te maken hebben met uiterlijke kenmerken en de manier waarop de persoon zich aan de buitenwereld toont.”

 

Drum roll please….

Mijn ascendant is: Schorpioen!

Och ja tuurlijk want waarom zou je het jezelf ook maar iets gemakkelijker maken?!
Ja dus dat….

Nou ben ik niet iemand die zich verschuilt achter zijn of haar sterrenbeeld om eventueel typisch gedrag goed te praten maar eh ja ik ben toch echt een Schorpioen, daar kan je gewoon niet omheen.

Queen of Scorpios
Eva scorpion3.jpg

Schorpioen
De Ondoorzichtige
“Alles of Niets”

Published by

Eva Boomgaard

Just a crazy bubbly girl with two cats | musicfreak | wannabe athlete | creative mastermind | loving restless soul | love2laugh | WM3 supporter 4 life

Leave a Reply

