*r e v i e w* Asics 33-DFA

Máánden geleden kreeg ik een mooi paartje Asics schoenen thuisgestuurd, de 33-DFA’s, dit met de bedoeling ‘loop erop, enjoy (hopelijk) en schrijf aub een review over je eigen bevindingen.

Super blij was ik toen ze ontving, ik had ze namelijk totaal niet verwacht die dag. Dus de verbazing was bijzonder groot toen ik een Asics schoenendoos in de omdoos aantrof. Mijn eerste ingeving was ‘Oh oke die zijn wel heel erg roze naar mijn smaak, maar daar kom ik vast wel overheen’. Dezelfde dag nog liep ik er al op….letterlijk liep want ik had ze aangedaan om naar de supermarkt te wandelen. Maar ze voelden aan als pantoffeltjes!

Vervolgens duurt het weken tot ik het voor het eerst aandurf om daadwerkelijk een rondje met ze te gaan rennen. Dit is vanwege het feit dat wanneer ik iets ‘moet’ ik meestal vastloop op het ‘moeten’ en dus niet bepaald meer in beweging te meppen ben. En mede om het feit dat ik gewoon een beetje bang ben voor dit schoentje. Ik zie ze een beetje als de Free van Nike. Ook een zeer fijn schoentje maar een heel ander soort schoen dan waar ik doorgaans op loop. Met dit type schoen wordt meer geëist van je spieren en je looptechniek. Het betreft een meer natural running schoen. En aangezien ik ‘middenin mijn marathontraining zit’ (dit is niet bepaald de typische paar-keer-per-week-veel-kilometers-maken-lopen-met-beleid-goed-rust-nemen-goed-eten-mentaliteit maar gewoon I-do-whatever-the-f*ck-I-want-mentaliteit, dus ik doe in verhouding met anderen bijzonder weinig, maar dit terzijde) en ik dus absoluut geen blessures wil oplopen.
Maar goed ik stap op mijn fiets en fiets naar het nabij gelegen bosrijke gebied, daar heb ik een rondje van zo’n 4km op het oog. Dit doe ik bewust zo zodat ik zeker weet dat ik tijdens dit testrondje niet teveel ga lopen om eventuele schade te beperken (ja soms kan ik wel eens een verstanding besluit nemen). Meteen voel je dat ze echt heel lekker lopen maar omdat ik veels te veel focus leg op eventuele pijntjes loop ik zeer krampachtig en dit is vrijwel meteen te voelen in mijn schenen. Het feit dat ik ook nog eens veels te hard ga helpt ook niet. Na een kilometer duik ik het gras op en neem behoorlijk wat gas terug. Dit loopt meteen een heel stuk fijner.


(Bovenstaande foto’s heb ik zelf gemaakt.)

Maanden later is het de ochtend voor de te lopen marathon, met een grote groep mensen loop ik een kleine 6km om de beentjes alvast wat los te schudden, dit doe ik op mijn veels te roze DFA’s….
Typerend moi, iets maandenlang ontwijken uit angst voor blessures om de dag voor the big happening alsnog de ‘stoute schoenen’ aan te trekken. Omdat ik nu lekker aan het kletsen ben en we op een laag tempo lopen focus ik me totaal niet op de schoen en de kilometers vliegen dus voorbij. Na het lopen besef ik dat ik ontzettend lekker heb gelopen en na het zien van de foto’s blijken ze toch helemaal niet zo extreem roze te zijn maar eigenlijk best wel heel erg leuk! Ik kan ze dus met recht in m’n hardloophart sluiten.

© by Wardie Hellendoorn

Zelf zal ik er zeker niet meer dan 10km op lopen aangezien ik tijdens langere afstanden net even iets meer stabiliteit nodig heb.
Verder ben ik zeer tevreden over deze schoenen. De vormgeving is erg mooi, de pasvorm is zeer fijn en ze lopen heerlijk zacht.
Minpuntje vind ik wel dat er zo weinig is gespeeld met reflectie. Dit is momenteel toch wel een mode-grilletje en daarbij, nog net even iets belangrijker ook, het is een stuk veiliger.

Ondanks mijn langdurige vlaag van uitstelleritus ben ik Asics dankbaar voor het toesturen van deze leuke maar vooral fijne schoenen die me toch maar even mooi uit mijn comfort zone weten te trekken.

Published by

Eva Boomgaard

Just a crazy bubbly girl with two cats | musicfreak | wannabe athlete | creative mastermind | loving restless soul | love2laugh | WM3 supporter 4 life

Leave a Reply

