The downside of the funside

Oh wat heb ik een lading heerlijke weekenden achter de rug! Elk weekend minimaal één dag samen met één, een paar of een hele lading Running Junkies vrienden en/of zelfs met internationale loopvrienden, hier in Nederland of zelfs in Denemarken.
Genieten dus, genieten van het samenzijn met mijn vrienden, genieten van het rennen (en fietsen).

Vervolgens zijn die weekenden voorbij en breken de gewone weekenden weer aan. Het niet in Amsterdam wonen (waar dus de meeste Junkies wonen) en ook geen geld hebben om er steeds heen te reizen betekend dus kei en keihard afkicken.

Dus rust, en daar heb ik ook behoefte aan. De heerlijke weekenden geven me energie maar het kost me ook belangrijke energie.
Dit is pas merkbaar wanneer ik weer op mezelf ben aangewezen, wanneer die rust toeslaat, die rust waar ik dan nog niet mee kan omgaan.

Het gewone huishouden is weer orde van de dag en tijdens dit ritueel heb ik voldoende tijd om na te denken. Helaas vind mijn brein het nodig om tijdens deze momenten alleen de mindere facetten van mijn leven met me door te nemen. De facetten waar ik het niet mee eens ben, die ik graag anders had gezien.

Dit zorgt dus voor een dieptepunt in mijn humeur tijdens dit eerste Junkie-loze weekend.
Wanneer ik om half drie ‘s middags maar eens besluit om wat te gaan eten en ik mijn vingertopje aan flarden snij (nou ja tis gewoon een diepe snee) ben ik het zat. Met nog vele dingen op mijn to-do-list plof ik neer op de bank, met m’n eten, een hele grote kop thee, m’n dekbed en m’n drie katten en kijk film na film. Ik kom de bank niet meer af.

Morgen weer een dag, gelukkig met wat visite voor m’n verjaardag.

Ik kan heel goed alleen zijn hoor, begrijp me niet verkeerd.
Het is alleen weer even wennen. Het lichte gebrek aan energie en het eventuele slaaptekort maakt met me in het begin gewoon ietwat moeilijk.
Gewoon weer even tot mezelf komen, even aarden, beide voetjes op de grond.

Ach over twee weken sluit in mijn geliefde Junkies (zowel die uit Amsterdam als die uit Den Bosch) tenslotte alweer in mijn armen in Nijmegen..

#crewlove

20141101_212230-kdcollage

Published by

Eva Boomgaard

Just a crazy bubbly girl with two cats | musicfreak | wannabe athlete | creative mastermind | loving restless soul | love2laugh | WM3 supporter 4 life

Leave a comment