Geek • Nerd • Dork

…oftewel misschien toch niet zo stoer…

Ondertussen kan je shirts van Marvel, X-Men, Transformers, Superbad, The Hangover, Waar is Wally, Elmo, Pluto, Dory & Marlin, Little Miss Sunshine, Golden Earring en Nirvana uit mijn kledingkast vissen. Heb ik een grote collectie aan leggings met de meest maffe prints, zijn er Ironman sokken onderweg naar mijn hizza, heb ik een beeld van Brain, een Pluto verzameling, net als een Elmo verzameling, staat er in de keuken een T-rexje te wachten tot ik voor hem een plankje koop om op te staan en nog wat andere dino-vriendjes erbij haal (in mijn huishouden eten ze elkaar niet op!), heb ik naast de malle knuffels zoals Pooky the Bear van Garfield en een Pieter Post, ook o.a. knuffels van Gizmo, Barbapapa (oke twee), Wall-E, Fozzie Bear, Mister Jummie, Lollifant en Bolt én ben ik in het bezit van een Furby: ET edition
Heb ik een stukje doelnet van toen De Meer ingeruild werd voor de Amsterdam Arena en heb ik een ‘Barbie’pop van mijn held en crush Edwin van der Sar. 20140811_005436-kdcollage Mijn muzieksmaak loopt bijzonder uiteen, maar mijn voorkeur blijft toch hoofdzakelijk steken bij rock. Golden Earring, daar was ik waarschijnlijk al fan van voordat ik uberhaupt geboren was, wordt ik bijvoorbeeld blij van de muziek van Marilyn Manson, INXS, Billy Idol en Fall Out Boy, om maar een paar te noemen (echt een paar…)
En Foo Fighters is gewoon ultiem….zo goed! En ja zoals de meeste wel al weten ben ik smoorverliefd (nou ja soort van dan) op Dave Grohl….zucht…
Maar wat dan misschien minder stoere rock muziek is, ik vind de Small Faces toch ook zo waanzinnig goed. Wat een heerlijke pure muziek, zo genieten. Muziek uit die tijd is ook gewoon top, kan er ook niks aandoen, zeker niet zonder tijdmachine….duh

Het nerd-gehalte is dan wat minder wat televisie betreft, ik kan namelijk niet zo goed tegen hypes…..tv-series zoals The Big Bang Theory, Breaking Bad en Game of Thrones daar heb ik nog niks van gezien, ik kijk dan bijvoorbeeld liever naar Monty Python, Fawlty Towers en ‘Allo ‘Allo. Ga vast nog wel kijken naar Game of Thrones maar nog niet.

Oké ik kijk dan wel naar de nieuwste films, en dan ook zoveel als mogelijk. Ik ben echt a sucker for Marvel films, X-men, Ironman, Transformers, Lord of the Rings, The Hobbit, Clash of the Titans, Wrath of the Titans, Harry Potter en animatie. Ik ben dus geen Bridget Jones en al die andere zwijmel shitzooi-type….tuurlijk kijk ik weleens een romcom maar meer omdat ik op dat moment geen goede film heb liggen, er iemand in speelt die ik wel kan waarderen of gewoon geen zin heb om echt op te letten.
Foreign movies (dus niet Amerikaans) kan ik ook zeer waarderen, in welke taal dan ook (oké liever geen Chinees e.d., daar wordt ik gewoon heel zenuwachtig van).
En ja ik kijk alles waar Jamie Bell in speelt. Daar ben ik echt al groot fan van sinds zijn rol in Billy Elliot. En oké ik heb wel een algemeen vrouwentrekje: ik ben best een beetje fan van Johnny Depp, maar daarentegen niet van George Clooney of Brad Pitt ofzo, geen slechte acteurs maar ja heb er niet zoveel mee (eerlijk is eerlijk, vroeger wel hoor…van Pitt dus).

Ik beschouw mezelf dus niet als het meest vrouwelijkste exemplaar dat er rondloopt. Ik vind, zeg, hoop altijd dat ik daar te stoer voor ben.
Ondertussen ben ik uiteraard een schoenenverzamelaarster (ja ook hakken), een kledingverzamelaarster (ja ook jurkjes, rokjes e.d.), draag ik graag m’n zilveren armbandjes met de namen van mijn broers & moi erop, draag ik wat kettinkjes en kan ik niet zonder m’n ringen…..oke momenteel draag ik vol trots m’n Optimus Prime ring en aan m’n andere hand prijkt een mooie ring met groene en ‘witte’ steentjes met daarnaast een doodskop-ring dus tja toch ook weer niet zo heel meisje-meisje/girly waarschijnlijk…..
Ik heb m’n nagels graag lang, langer, langst en lak ze dan ook in allerlei kleuren en motieven. Ik kleur mijn haar al sinds mijn 12e aangezien ik blond gewoon echt niet mooi vind….bij mij…ik heb het liever rood, roder, roodst…zwart, zwart/blauw of aubergine. Verder hou ik niet van tutten en draag ik bijna nooit make-up.
Ook kan ik amper meepraten over de bijverschijnselen van de maandelijkse perikelen: ik ben niet chagerijniger dan normaal, ik snak niet inene naar chocolade o.i.d., ja op de eerste dag wat krampjes…

Maar goed ik ben toch echt een vrouw dus ja ik ben bang voor spinnen….zucht….belachelijk gedoe, wie verzint dat nou?
Tis niet dat er Tarantula’s ofzo rondstampen hiero maar nee ook ik raak compleet hysterisch door een kleine rot spin.

Ben dan wel weer een soort van kattenvrouwtje, ik heb drie fluffy meisjes hier rondlopen met de namen Vlinder, Kiwi en Muis.

Daarentegen ben ik al sinds mijn vierde jaar zwaar verliefd, compleet gebiologeerd en dus helemaal leip van haaien en hou ik van vleermuizen.

Jaws is uiteraard one of my all time favorites. Ik heb dan ook een aantal boeken, alle vier de films op videoband en DVD (incl. de 25th anniversary special edition), de cd met film muziek (ja ‘tudum tudum tudum tudumtudumtudumtudumtudum’ staat er ook op), een stripboek en deel 1 op 8mm. Maar ook kleding ontbreekt niet uit mijn Jaws collectie: 20140810_235941-kdcollage Sinds gisteravond ben ik dankzij mijn lieve veels te ver weg wonende maatje in het bezit van deze ubercoole slaapzak! Ik zeg kom maar op met die winter! Shirt, jurk, whatever aan, in den slaapzak gekropende en een Jaws marathon houden! En alle andere haaienfilms niet te vergeten natuurlijk….Sharktopus, Sharknado, Sandsharks, noem het maar op, zo slecht, maar ik vermaak me er prima mee, puur genieten.

…ach ik ben misschien dan toch niet zo heel stoer,
maar wel lekker eigenzinnig…

tuxpi.com.1407712406

Published by

Eva Boomgaard

Just a crazy bubbly girl with two cats | musicfreak | wannabe athlete | creative mastermind | loving restless soul | love2laugh | WM3 supporter 4 life

Leave a Reply

